- Małgorzata Ekert
- News
- 1 polubień
- 10613 odwiedzin
- 0 komentarzy
Sprzedaż kosmetyków w salonie beauty zawsze budzi sporo kontrowersji i wznieca dyskusję pomiędzy jej zwolennikami i przeciwnikami. Z jednej strony jest to nie tylko dodatkowy zarobek, ale również okazanie klientowi troski oraz wyjście naprzeciw jego potrzebom. Z drugiej jest strach przed utratą klienta, który zrezygnuje z usług salonu wybierając pielęgnację domową. Jak zatem podjąć decyzję, czy warto prowadzić dodatkową sprzedaż?
Sprzedaż w salonie – czy to się opłaca?
Czy prowadzisz biznes wieloosobowy, czy zajmujesz się wszystkim sama, wiesz już zapewne, ile godzin musisz przepracować, aby zarobić satysfakcjonujące pieniądze. Wszystko to jednak jest uzależnione od ilości klientów w Twoim salonie. Bywają tygodnie, a nawet miesiące, że ich liczba maleje, warto więc zapewnić sobie dodatkowy dochód. A sprzedaż kosmetyków, nawet po odliczeniu kosztów ich zakupu, to zawsze zysk. Można to traktować jako sposób na poprawienie stanu finansów Twojego salonu bez konieczności umawiania wizyt i wykonywania zabiegów.
Czy jest się czego bać?
Jeżeli zbudowałaś z klientem trwałą relację nie musisz obawiać się, że oferowanie produktów do kupienia spowoduje, że zacznie rzadziej Cię odwiedzać. Jeżeli wierzysz w swoją markę a Twój serwis jest perfekcyjny nie musisz obawiać się sprzedaży. Klient poczuje się ważny i doceniony jeśli okażesz mu troskę oferując produkty do użytku domowego. Pokażesz, że jest Twoim klientem nie tylko podczas wykonywania zabiegu, ale myślisz o nim kompleksowo. Pokażesz, że zależy Ci na dobrej kondycji i zdrowiu jego skóry, paznokci czy włosów, że zależy Ci na nim. To właśnie buduje więzi i lojalność. Klienci wracają do salonów, w których czują się dobrze, czują się ważni i zaopiekowani. Jeżeli masz wątpliwości, czy oferując dodatkową sprzedaż nie odstraszysz swojego klienta zatrzymaj się na chwilę i zastanów „czy wszystko robię dobrze?”. Czy mój klient jest lojalny mi i mojej marce? A jeżeli nie to dlaczego?
Buduj relacje – postaw na jakość
Czy zastanawiasz się czasem, dlaczego inni doskonale dają sobie radę, a w Twoim salonie klientów nie przybywa? Czy analizujesz swoją konkurencję i nie wiesz co robisz źle? A może Twoi klienci odchodzą? Zastanów się, czy nie skupiasz całej swojej energii tylko na zdobywaniu nowych klientów zapominając o tym, co najważniejsze – budowaniu trwałej relacji z tymi, którzy już korzystają z Twoich usług. Jeżeli nie – koniecznie zacznij. Traktuj ich wyjątkowo, niech staną się Twoimi klientami premium. Zapewnij perfekcyjną obsługę i serwis, zatroszcz się o nich. Niech Twój salon stanie się miejscem, do którego chcą wracać, a wtedy żadna konkurencja Ci nie straszna. Śmiało zaproponuj produkty do kupienia i używania w warunkach domowych, poleć coś wyjątkowego specjalnie dla nich. Weź udział w szkoleniu, dowiedz się jak skutecznie sprzedawać produkty i zarabiaj. Zbudujesz swój wizerunek jako eksperta dodatkowo zwiększając sprzedaż i dochód w Twoim salonie.
Profesjonalizm w branży beauty polega na jakościowym, a nie ilościowym podejściu do klienta. Jeżeli więc stawiasz na jakość swoich produktów, swoich usług i zabiegów, nie musisz obawiać się dodatkowej sprzedaży – Twój klient doskonale wie, że to on jest dla Ciebie najważniejszy. Dlatego postaw się w roli eksperta, odważ się sprzedawać i rozszerz działalność Twojego salonu. Daj sobie szansę na sukces! A jeżeli czujesz się niepewnie stawiając pierwsze kroki w sprzedaży zainwestuj również w siebie! Wykup szkolenie, weź udział w kursie lub webinarze i działaj!
Komentarze (0)